A Portfolio Járműipari 2020 online konferenciáján György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára előadásában arról számolt be, hogy meglepetést várnak az augusztusi ipari termelési statisztikák kapcsán, amit a megugró júliusi megrendelésállománytól és a hagyományos augusztusi járműipari leállás elmaradásától várnak.
Augusztusban 10 924 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 30 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), a DataHouse Kft. adatai alapján.
A tisztább és biztonságosabb közlekedés érdekében a keddtől érvénybe lépő új szabályok révén szigorodik a korábbi típusjóváhagyási és a teljes európai piacfelügyeleti rendszer, fokozódik a vizsgálatok minősége és függetlensége, valamint erősödik az uniós piacon már forgalomban lévő gépkocsik ellenőrzése - közölte az Európai Bizottság hétfőn.
A koronavírus-járvány okozta sokk után kezdenek magukhoz térni az autópiacok, a visszaépülés dinamikája viszont kontinensenként, országonként eltérő. A piaci kereslet volatilitása, az ebből eredő kiszámíthatatlanság pedig hatalmas kihívást jelent az iparági szereplők számára. A kialakult helyzetet tovább nehezíti a biztonságos munkakörülmények biztosítása, az új technológiákra történő átállás. Jó hír viszont, hogy a járvány hatására a hazai vállalatok pozíciója tovább erősödött az egyes cégcsoportokon belül, amely hatalmas lehetőséget jelent Magyarország számára. Ahhoz viszont, hogy ezt meg tudják ragadni az iparági szereplők, az állam további támogatására is szükség van. Többek között ezek derültek ki abból az exkluzív körinterjúból, amelyet a jövő szerdán megrendezésre kerülő Járműipar 2020 online konferencia résztvevőivel, Győri Imrével, Kis Istvánnal, Lőre Péterrel, Mesics Olíviával, Salgó Andrással és Urbán Lászlóval készített a Portfolio.
Az amerikai iSeeCars.com adatai alapján a Tesla Model 3 a használtautó-piac sztárja, az amerikai elektromosautó-gyártó legkisebb modellje ugyanis gyorsabban talál új gazdára az oldalon, mint bármelyik másik gyártóé.
Hatalmas üzlet az autógyártás, az iparág meghatározó szereplői óriási árbevételeket értek el az utóbbi években. Igaz volt ez 2019-re is, amely során a sokasodó kihívások ellenére rengeteg új járművet adtak el szerte a világon. A Visual Capitalist most elkészített egy rendkívül izgalmas ábrát, amelyből azt is megtudhatjuk, hogy a világ autógyártói mekkora árbevételt vágtak zsebre minden egyes másodpercben tavaly.
Sikerül-e a magyar autóipar talpra állítása? Mi lesz a magyar autóipar versenyképességével? Reális forgatókönyv a torta újraosztása? Hogyan válhatnak a magyar autóipari kkv-k a kialakult helyzet nyerteseivé? Hogyan lehet megbirkózni az új kihívásokkal a munkaerőpiacon? Csak néhány téma azok közül, amelyekkel kiemelten foglalkozunk soron következő, szeptember 2-ai Járműipar 2020 online konferenciánkon. Érdemes regisztrálni, találkozzon a magyar járműipar meghatározó szereplőivel.
Csütörtökön újabb 6 százalékot erősödött a Tesla, ezzel új rekordszintre, 2000 dollár fölé emelkedett az árfolyama, a cég tőzsdei értéke pedig 372 milliárd dollár fölé ugrott. Az őrült ralinak a nagy nyertese természetesen nem más, mint az alapító Elon Musk, aki már a világ negyedik leggazdagabb embere.
A kényszerű tavaszi leállások után újra szünetel majd a termelés a magyar autógyárakban, ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy a koronavírus-járványnak ehhez semmi köze. Csupán a nyaranként szokásos, tervezett leállásokra kerül sor, amelyeket a vállalatok karbantartási, átalakítási munkák elvégzésére használják fel, illetve Kecskeméten a plug-in hibrid Mercedes-Benz A-osztály gyártásindításához kapcsolódó felkészülés is zajlik majd.
Megrendeztük a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) közös online szakmai konferenciájának, a Járműipar 2020-nak a harmadik felvonását, amelynek keretében a koronavírus-válság sújtotta hazai járműipar helyzetével, kihívásaival és a jövőjével kapcsolatban nem csak az iparág meghatározó szereplői mondhatták el véleményüket. A legfontosabb témákban sor került közönségszavazásra is, amelynek köszönhetően a résztvevő szakértők is állást foglalhattak.
A Continental Makóra helyezi át váci gyárából a hűtő- fűtő rendszerek üzletágát 2021. júliusig a tervek szerint. A döntés hatására mintegy 120 ember állása szűnik meg, a vállalat közleményében viszont hangsúlyozta, az átszervezés után a gyártás nagyrésze Magyarországon marad.
Bár a koronavírus-járvány rávilágított a globális ellátási láncok gyenge pontjaira, a költségek csökkentése továbbra is kiemeltebb szerepet kaphat az autóiparban, mint a kockázatmenedzsment, így rövidtávon aligha képzelhető el az ellátási láncok rövidülése. Ennek ellenére a járvány olyan helyzetet teremtett, amely hatalmas lehetőséget rejt magában, ezt a magyar kis- és középvállalatoknak meg kell ragadniuk annak érdekében, hogy megerősítsék, tovább növeljék piaci pozícióikat. A végső siker szempontjából kiemelten fontos lesz az is, hogy a vállalati, politikai döntéshozók minden létező eszközükkel támogassák a hazai autóipart ebben a kiemelten fontos időszakban. Többek között ezek a megállapítások hangzottak el a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) közös szakmai online konferenciáján.
A koronavírus miatt kilakult válság jobban sújtja az autóipart, mint a 10 évvel ezelőtti, ezért a piaci szereplők minden lehetőséget megragadnak a költségek visszafogására. Soós Attila, az E2 Hungary stratégiai és üzletfejlesztési igazgatója a Járműipar 2020 online konferencián rávilágított, hogy 2020 a TAO-kedvezmények éve lehet, miután az almérési rendszerek kiépítésére nemcsak a kormány szorítja rá a szereplőket rendelettel, de a vírus miatt kilakult költségmegtakartási verseny is erre kényszeríti őket.
Egyedi lehetőség áll fenn a válság miatt, az autóiparban szokatlan módon a magyar beszállítók megtámadhatják mind nyugat-európai, mind ázsiai versenytársaikat - jelentette ki Rózsa Tamás a Járműipar 2020 online konferencián. A Top Tier Consultants ügyvezető igazgatója hozzátette, a piacot csak akkor lehet felülteljesíteni, ha a válságot túl is éli egy adott magyarországi beszállító. A túlélés záloga pedig három kézben van: a vevők, a befektetők és a bankok bizalmát egyaránt el kell nyerni, ami nem egy adottság, hanem proaktív kemény munka eredménye.
A Magyar Suzuki közel 195 ezer járművet adott el világszerte tavaly, ezzel több, mint 13 százalékkal növelte értékesítéseit 2018-hoz képest. A vállalat kiemelte azt is, hogy 16,3 százalékos részesedéssel vezette a hazai autópiacot, ezzel negyedik éve uralva a hazai új autó eladásokat. A termelés bővülésének köszönhetően az esztergomi Suzuki-gyár érdemben növelte árbevételét is 2019-ben.
Elképesztő ütemben zajlik a digitális transzformáció az autóiparban, a teljesen önvezető autókra ugyan még várnunk kell, de járműveink viharos gyorsasággal és egyre szélesebb körben válnak egymással kommunikáló, négy keréken guruló számítógépekké. Ez a dinamikusan fejlődő terület egyben hatalmas piacot is jelent, amelyből a hagyományos autóipari vállalatok mellett a technológiai cégek is minél nagyobb szeletet akarnak maguknak kihasítani. Az autógyártók igyekezetét a vásárlói igények gyors változása is indokolja, azok a szereplők ugyanis, amelyek nem lesznek képesek magas minőségű digitális élményeket nyújtani, gyorsan elveszíthetik státuszukat. Akik meg akarják őrizni, tovább akarják erősíteni piaci pozíciójukat, az új digitális technológiákra kell, hogy alapozzák üzleti modelljüket. Többek között ezekről a témákról is beszélgettünk Kubicsek Tamással, az IBM Ipar 4.0 vezetőjével és Szabó Sándorral, az IBM IoT Connected Vehicle Insights vezetőjével.
Az orosz-ukrán háború fontosabb eseményeiről ebben a cikkünkben számolunk be.
Videót is közzétettek az esetről.
Az amerikai haderő egyik legfrissebb fejlesztése.
Értékes fegyverek estek ki a szolgálatból.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?